Samouczek wideo jako narzędzie wsparcia pedagogicznego

W dzisiejszych czasach edukacja bez multimediów jest daleka od potrzeb uczniów, dlatego konieczne jest poznanie nowych sposobów wspierania nauki. Samouczek jest przewodnikiem, który krok po kroku prowadzi do wykonania zadania, choć jego zastosowanie w edukacji nie jest zbyt rozpowszechnione, jest to prosty sposób dzielenia się informacjami, a uczniowie mogą stosować wiedzę, którą oferuje samouczek, z możliwością przeglądania jej tyle razy, ile jest to konieczne, aż do momentu rozwinięcia danej umiejętności. Ten element multimedialny dostarcza informacji audio i wizualnych, dzięki czemu utrzymuje kilka kanałów komunikacyjnych otwartych na naukę. To właśnie w informatyce zaczyna obowiązywać wykorzystanie tych elementów jako wsparcia dla klas. W celu wykorzystania tych elementów multimedialnych konieczne jest, aby nauczyciel był chętny do poszukiwania materiałów związanych z jego przedmiotem lub do ich opracowania w przypadku, gdy nie istnieją.

Streszczenie

Dzisiejsza edukacja multimedialna nie jest odległa od potrzeb uczniów, dlatego konieczne jest poznanie nowych sposobów wspierania nauki. Samouczek jest przewodnikiem krok po kroku do wykonania zadania, choć jego zastosowanie w edukacji nie jest powszechne, jest łatwym sposobem na dzielenie się informacjami, a uczniowie mogą zastosować wiedzę, którą samouczek daje możliwość wielokrotnego przeglądu potrzebnego do rozwinięcia danej umiejętności. Ten element medialny dostarcza informacji słuchowych i wizualnych, dzięki czemu utrzymuje kilka kanałów komunikacyjnych otwartych na naukę. Komputer jest miejscem, w którym zaczyna nabierać kształtów wykorzystując te elementy jako klasy wsparcia. Aby korzystać z tych elementów multimedialnych, nauczyciele muszą być skłonni do poszukiwania materiałów związanych z ich przedmiotem lub opracowywać je, jeśli nie istnieją.

Wprowadzenie

Tutorial jest metodą transferu wiedzy, która prowadzi użytkownika przez najważniejsze funkcje i cechy rzeczy, takich jak aplikacje programowe, urządzenia sprzętowe, procesy, projekty systemów i języki programowania.

Samouczek jest przewodnikiem krok po kroku służącym do wykonania określonego zadania i tylko to zadanie różni się od podręcznika, ponieważ podręcznik ma na celu pokazanie kompletnego programu.

Samouczek został ostatnio wykorzystany, ale oprócz tego, że jest tylko przewodnikiem po poszczególnych krokach, opracowano interaktywne filmy wideo, które pokazują wykonanie każdego z tych kroków w celu wykonania określonego zadania.

Z krytycznej lektury dokumentu „Wykorzystanie multimediów: do opracowywania strategii uczenia się” odniosę się do video tutorialu jako elementu wsparcia pedagogicznego.

Zobacz: Korepetycje, opracowania lektur online

Rozwój

Multimedia stają się potężnym narzędziem wspierającym edukację, pozwalając nauczycielom projektować swoje zadania w inny sposób. Multimedia wymagają zaplanowania ich włączenia do edukacji, ponieważ ich sukces zależy nie tylko od atrakcyjności materiału, ale także od tego, dla jakich celów zostały prawidłowo opracowane.

Strategie uczenia się muszą składać się z części informacyjnej, planowania osiągnięć ucznia, monitorowania wykonania i wreszcie oceny uzyskanych wyników, aby działały zgodnie z oczekiwaniami.

Niektóre alternatywy, jakie oferuje wykorzystanie multimediów do projektowania zadań dydaktycznych, to między innymi: animacje, podświetlane słowa w tekście, wyświetlanie obrazów, słów lub symboli, hipertekst, systemy samokontroli uczenia się, a także najnowszy video tutorial.

Zadania, które należy opracować w celu stworzenia materiałów multimedialnych, obejmują następujące aspekty

Na podstawie tych cech można powiedzieć, że video tutoriale są elementami multimedialnymi, które pozwalają na dynamiczną część informacyjną procesu nauczania, która przyciąga ucznia do podążania za nią jako przewodnikiem w jakimś procesie.

Samouczki wideo jako strategia nauczania, a nie nauka, są bardzo dobrze postrzegane, ponieważ pozwalają na przeglądanie treści tyle razy, ile jest to konieczne, aż do osiągnięcia przez ucznia pożądanej wiedzy lub rozwinięcia pewnej proponowanej umiejętności.

Wykorzystanie różnych zmysłów do uczenia się pozwala na osiągnięcie tego w lepszy sposób, na przykład, lepiej jest słyszeć i widzieć, niż tylko widzieć lub tylko słyszeć, im więcej zmysłów wykorzystasz w procesie nauczania, tym lepszy będzie proces uczenia się.To, co jest widziane, pozostaje bardziej w pamięci niż to, co jest słyszane, ale jeśli jest słyszane i widziane, zrozumienie tej wiedzy jest trwałe.

Samouczek wideo jako strategia uczenia się pozwala na otrzymanie informacji w sposób wizualny i słuchowy, aby później skutecznie je zastosować w praktyce i uzyskać pożądany efekt uczenia się.

W dzisiejszych czasach w informatyce video tutoriale nabierają dużego znaczenia ze względu na łatwość z jaką pozwalają na naukę, a także skupiają uwagę na wykonaniu tylko jednego zadania na raz, dlatego też uczeń poświęca całą swoją uwagę i zainteresowanie rozwijaniem tej umiejętności lub wiedzy.

Wniosek

Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji posuwa się coraz dalej idąc coraz lepszymi ścieżkami, przy czym podejmowane są bardziej zdecydowane kroki w kierunku strategii, które faktycznie służą rozwojowi sensownego uczenia się.

Uczniowie potrzebują więcej materiałów multimedialnych i więcej interakcji z technologią w swoich klasach, potrzebują nauczycieli, którzy są przygotowani w dziedzinie technologii edukacyjnych, ale którzy wiedzą, jak skupić tę wiedzę na projektowaniu strategii uczenia się, takich jak video tutoring, które dobrze zorientowane i zaprojektowane oferują duże korzyści w procesie edukacyjnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *