Jak pokonać stres egzaminacyjny

Stres to sposób, w jaki natura mówi Ci, żebyś się tym zajął (zajęła). Każdy uczeń, który chce zostać wysoko ocenionym, doświadcza stresu egzaminacyjnego. To nieunikniona część życia studenckiego, która może być trudnym orzechem do zgryzienia. Pamiętaj, że stres istnieje z jakiegoś powodu i możesz pozwolić, aby to był Twój upadek, lub użyć go, aby cię popchnąć do poprawy Twojej pracy.

Różnica pomiędzy uczniem, który pozwala, aby stres ich przytłaczał, a kimś, kto używa go, aby pchać ich mocniej, jest tym, co robią, gdy stają w obliczu tej ceglanej ściany w trakcie studiów. Podziwiani uczniowie zatrzymają się, zastanowią i wybiorą drogę, która pomoże im przezwyciężyć impas, a nie tylko czekać, aż fala ich pochłonie.

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, w jaki można odłożyć te negatywne uczucia na bok i skoncentrować się na celach edukacyjnych.

Słuchaj muzyki klasycznej

Słuchanie muzyki może stworzyć pozytywne i produktywne środowisko, podnosząc Twój nastrój i zachęcając Cię do efektywniejszej i dłuższej nauki. Muzyka klasyczna jest zalecana jako najlepszy rodzaj muzyki, aby zwiększyć moc Twojego mózgu, ale muzyka z otoczenia też może działać. Sprawdź listy odtwarzania na Spotify, aby łatwo znaleźć to, co działa dla Ciebie.

Przejdź się

Wielu studentów uważa, że powinni spędzić cały czas przed egzaminami z otwartymi książkami i przygotowanym piórem do działania. Jednak badania dowiodły, że ćwiczenia, takie jak spacer, mogą zwiększyć pamięć i moc mózgu.

Zaplanuj swoją rutynową naukę

Nie może to być wielką niespodzianką, ale szokująca jest liczba studentów, którzy zdyskontują korzyści płynące z stworzenia osobistego planu studiów. Z pewnym początkowym wysiłkiem, możesz stać się bardziej produktywny i zmotywowany każdego dnia podchodząc do nauki, rozumiejąc postępy w nauce.

Baw się ze zwierzętami

Zwierzęta domowe również pomoga Ci skupić się podczas nauki, ale nie polecamy wpadania do biblioteki z Twoim chomikiem!

Spróbuj zasnąć wystarczająco wcześnie

Korzyści płynące z właściwego snu nigdy nie mogą być niedoceniane. Co najważniejsze, sen pomaga mózgowi przyswoić nową wiedzę do pamięci długoterminowej, tak abyś mógł ją sobie przypomnieć, gdy przychodzi do dnia testu.

Korzystanie ze specjalnych aplikacji mobilnych

Istnieje mnóstwo aplikacji mobilnych zaprojektowanych w celu poprawy jakości życia. Niezależnie od tego, czy chcesz się lepiej zorganizować, poprawić swoją arytmetykę umysłową, czy też popracować nad umiejętnościami w zakresie języka angielskiego, jest na to aplikacja.

Daj swojemu umysłowi przestrzeń

Medytacja jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zrobienie sobie przerwy i zobaczenie swojego stresu z innej perspektywy. Praktyka medytacji to kolejny sposób na utrzymanie koncentracji przy jednoczesnej poprawie zdrowia psychicznego i fizycznego w celu zmniejszenia stresu przedegzaminowego.

Jedzenie ciemnej czekolady

Wierzcie lub nie, że to w 100% prawda. Jedzenie ciemnej czekolady, która stanowi ponad 70% kakao, walczy z hormonem stresu – kortyzol i ma ogólny efekt relaksujący dla organizmu. Plus – czekolada uwalnia endorfiny, które mają działanie poprawiające nastrój.

Rozmowa

Czasami trzeba tylko z kimś porozmawiać, innym razem trzeba krzyczeć. Dowiedz się, co czujesz i wypuść to. Rozmowa z członkiem rodziny lub przyjacielem może podkreślić szerszy obraz dla Ciebie i pomóc Ci pozbyć się stresu egzaminacyjnego.

Rozpraszacze uwagi

Założę się, że nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile razy sprawdzasz Facebook, Instagram lub cokolwiek. Kiedy dodamy to wszystko razem, oznacza to znaczną stratę czasu. Trudno jest oderwać się od swojego życia poza nauką, ale mając na uwadze cel końcowy i ramy czasowe, ułatwi to proces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *